| Υπηρεσίες Πολιτισμού - Υπηρεσίες Αθλητισμού | |||||||||||||||||||||||||||||||
'Εργο
ΑΣΠΑΣΙΑ ΑΣκληπιείο Πάρκο
Αθηνών: Σύνθεση Ιδεωδών & Ανάπτυξης
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||
| Κεντρική Σελίδα | Χάρτης Site | Νέα & Ειδήσεις | Βιβλίο Επισκεπτών | ||||||||||||||||||||||||||||
|
Απόψεις Ειδικών Ερωτηματολόγιο Υπόδειξης Υπηρεσιών Πολιτισμού σε ένα Σύγχρονο Ασκληπιείο |
Υπηρεσίες
Αθλητισμού
Στρατηγική
υλοποίησης
Είναι σημαντικό ένα Σύγχρονο Ασκληπιείο να αξιοποιήσει όλες τις σχετικές υπάρχουσες δραστηριότητες στον τομέα της ενημέρωσης. Η δημιουργία του υλικού που θα παρέχεται προς τους πολίτες δεν είναι απαραίτητο να αποτελεί ευθύνη του Ασκληπιείου καθ’ εαυτού, αφού αυτή προϋποθέτει εξειδικευμένες γνώσεις και προϋποθέτει τη διάθεση σημαντικών πόρων. Ένα Ασκληπιείο, ωστόσο, αποτελεί έναν ιδανικό χώρο στα πλαίσια του οποίου οι πολίτες μπορούν να έρθουν σε επαφή με τις «πληροφορίες». Επιπλέον, η αξιοποίηση των σύγχρονων τεχνολογιών μπορεί να διευκολύνει την πρόσβαση σε πληροφορίες τόσο απομεμακρυσμένες όσο και τοπικά φυλασσόμενες, καθώς και να τις εμπλουτίσει με νέες μορφές δεδομένων, όπως είναι οι κινούμενες εικόνες (video) και ο ήχος, η ενσωμάτωση των οποίων είναι αδύνατη σε έντυπα μέσα. Παρόλο που η δημιουργία του περιεχομένου των υπηρεσιών ενημέρωσης δεν είναι απαραίτητο να αποτελεί αντικείμενο ενός σύγχρονου Ασκληπιείου, δεν αποκλείεται η δραστηριοποίηση προς την κατεύθυνση αυτή των μονάδων που βρίσκονται εντός αυτού. Το περιβάλλον ενός Ασκληπιείου μπορεί να συνδράμει τις προσπάθειες των μονάδων που λειτουργούν εντός των ορίων του και που διαθέτουν τις απαιτούμενες για την παραγωγή του πληροφοριακού υλικού εξειδικευμένες γνώσεις. Οι αυξημένες δυνατότητες πρόσβασης σε πηγές γνώσεων και επικοινωνίας μεταξύ του συνόλου των μονάδων που λειτουργούν εντός του Ασκληπιείου, αναμένεται να διευκολύνουν την παραγωγή των πληροφοριών. Παράδειγμα φορέα που ασχολείται με ζητήματα αθλητισμού (με την έννοια του όρου που χρησιμοποιείται στη Μελέτη, ως μέρους του πολιτισμού), είναι τα Αθλητικά Κέντρα των Δήμων Αθηναίων, Ζωγράφου και Παπάγου. Θα πρέπει να υπενθυμιστεί ότι τα Κέντρα αυτά ευρίσκονται εντός των ορίων του «Ασκληπιείου Πάρκου Αθηνών». Περιεχόμενο
Το περιεχόμενο
των υπηρεσιών αθλητισμού θα αφορά
δραστηριότητες ενημέρωσης,
πληροφόρησης, εκπαίδευσης και άθλησης
και θα λαμβάνουν χώρα εντός του
Ασκληπιείου.Η υπηρεσία ενημέρωσης θα
πληροφορεί για όλες τις δραστηριότητες
αθλητισμού και τις δυνατότητες άθλησης
για όλες τις κατηγορίες πολιτών. Η
πληροφόρηση θα παρέχει επιστημονικώς
ελεγμένες πληροφορίες για τις διάφορες
μορφές αθλητισμού και για τις
επιπτώσεις τους (θετικές και αρνητικές),
για κάθε κατηγορία ενδιαφερομένων.
Στόχος της πληροφόρησης πρέπει να είναι
η ενθάρρυνση όλων να αθληθούν και η
πρόκληση του ενδιαφέροντος ιδιαίτερα
των παιδιών. Η
εκπαίδευση θα πρέπει να διευκολύνει τη
συμμετοχή, να ενθαρρύνει τον υγιή
ανταγωνισμό και να καλλιεργεί το
ομαδικό πνεύμα. Ειδικό προσωπικό
υποβοηθούμενο από κατάλληλα
ηλεκτρονικά μέσα, πρέπει να εκπαιδεύει
κάθε ενδιαφερόμενο για το είδος της
συνιστώμενης άθλησης καθώς και τον
τρόπο και τη συχνότητα άσκησής της. · Αθλήματα βάδην και δρόμου σε ανώμαλο δρόμο και χωρίς ειδικές εγκαταστάσεις · Ομαδικά ή ατομικά αθλήματα με ελάχιστη ειδική υποδομή (πετόσφαιρα, καλαθοσφαίριση, χειρόσφαιρα, αντισφαίρηση, κτλ.) · Σουηδική γυμναστική, αεροβική, ενόργανη · Αθλήματα Στίβου · Κολύμβηση (με την αξιοποίηση των υπαρχουσών εγκαταστάσεων και την κατασκευή ορισμένων νέων ειδικών προδιαγραφών (π.χ. για αποκατάσταση), και έμφαση στις καλλιτεχνικές εκφάνσεις της άθλησης · Άρση βαρών ειδικής μορφής · Δραστηριότητες κινησιοθεραπείας · Σκάκι (υπαίθριο) Το μεγαλύτερο βάρος της προσπάθειας δημιουργίας, συντήρησης και εμπλουτισμού του υλικού αυτού μπορεί να αναληφθεί από τους ήδη υπάρχοντες αθλητικούς φορείς. Το παράδειγμα των ηλεκτρονικών σελίδων αθλητικών φορέων όπως της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (http://www.sport.gov.gr/main_gr.html) είναι χαρακτηριστικές περιπτώσεις ενημέρωσης και όχι μόνο. Για παράδειγμα ιστορικά στοιχεία σχετικά με την άθληση και τον αθλητισμό μπορούν να αντληθούν από τις ηλεκτρονικές σελίδες στη διεύθυνση http://www.sport.gov.gr/9/g91.html. καθώς επίσης και στην διεύθυνση http://www.forthnet.gr/olympics/athens1896/, όπου υπάρχουν πληροφορίες για τους πρώτους Ολυμπιακούς αγώνες του 1896, στην Αθήνα, πληροφορίες πολύ χρήσιμες κυρίως για παιδιά. Θα πρέπει επίσης να εξασφαλίζεται η πρόσβαση σε άλλες σχετικές καθιερωμένες πηγές ενημέρωσης για θέματα αθλητισμού όπως η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή (http://www.sport.gov.gr/2/23/g231.html) και η Διεθνής Επιτροπή Ολυμπιακών Αγώνων (http://www.olympic.org/), όπου υπάρχουν συνδέσεις τόσο με τις επίσημες σελίδες των Ολυμπιακών αγώνων του Σύδνεϊ (2000) και της Αθήνας (2004), όσο και συνδέσεις για τους Ολυμπιακούς αγώνες για άτομα με ειδικές ανάγκες. Η πρόσβαση θα
πρέπει να είναι διαθέσιμη τουλάχιστον,
κατά τις ώρες λειτουργίας του
Ασκληπιείου. Χρονοδιάγραμμα
Υλοποίησης
Οι δραστηριότητες ενημέρωσης μπορεί να είναι διαθέσιμες σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα (μικρότερο των 6 μηνών). Η υποδομή που προϋποθέτουν είναι ελαφρά. Υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων πληροφοριών που μπορούν να ενσωματωθούν άμεσα σε αυτές. Οι υπηρεσίες μπορούν, στην αρχική μορφή τους, να περιέχουν περιορισμένο αριθμό πληροφοριών. Το περιεχόμενο θα εμπλουτίζεται σταδιακά. Οι δραστηριότητες πληροφόρησης απαιτούν προετοιμασία και υποδομή.Αναμένεται να έχουν μεγάλη απήχηση στο ευρύ κοινό, λόγω της άμεσης επαφής που θα μπορούν να έχουν με αυτές οι επισκέπτες ενός Ασκληπιείου και του ενδιαφέροντος που επιδεικνύεται για τα θέματα που αφορούν τον αθλητισμό. Συνιστάται η υλοποίησή τους να θεωρηθεί ως υψηλής προτεραιότητας.Οι
δραστηριότητες εκπαίδευσης απαιτούν
ειδικότερη υποδομή και προεργασία. Η
διαδικασία παραγωγής, εμπλουτισμού και
παροχής των πληροφοριών θα είναι
συνεχής. Η δυνατότητα άμεσης εφαρμογής
θα συναρτηθεί με την ύπαρξη υπηρεσιών
υγείας. Θα πρέπει να εξασφαλιστεί η
ευκολία διαχείρισης του υλικού και του
συστήματος πρόσβασης, διανομής και
συντήρησης. Χάρις στις δυνατότητες που θα παρέχει το τηλεματικό δίκτυο ενός σύγχρονου Ασκληπιείου και η διασύνδεσή του με τον Παγκόσμιο Ιστό, υλικό που παράγεται σε άλλους φορείς και οργανισμούς μπορεί να είναι άμεσα προσβάσιμο και αξιοποιήσιμο. Διαδικασία και
Σχήμα Υλοποίησης
Το
περιεχόμενο των υπηρεσιών αθλητισμού θα
διαφοροποιείται από Ασκληπιείο σε
Ασκληπιείο. Το φάσμα των δραστηριοτήτων
μπορεί να αναπτύσσεται σε συνάρτηση με
το είδος και το επίπεδο των μονάδων
υγείας και πολιτισμού ή δραστηριοτήτων
που θα λαμβάνουν χώρα εντός του
Ασκληπιείου. Είναι επίσης προφανές ότι η
μεθοδολογία και ίσως το υλικό το οποίο
θα αναπτυχθεί σε κάποιο Ασκληπιείο, θα
μπορεί να αξιοποιείται και από άλλα.
Οι δραστηριότητες ενημέρωσης πληροφόρησης και εκπαίδευσης, δεν είναι απαραίτητο να τελούν υπό την εποπτεία υπερκειμένων αρχών (π.χ. Υπουργείο Πολιτισμού, αρμοδίων υπηρεσιών σε περιφερειακό ή νομαρχιακό επίπεδο). Ωστόσο η συνεργασία και ο συντονισμός ενεργειών είναι ευκταίος. Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός ο οποίος θα αναλάβει να οργανώσει τα προγράμματα και να δημιουργήσει τις προδιαγραφές του περιεχομένου και να προχωρήσει στις διεργασίες για την παραγωγή του κατάλληλου υλικού. Ο μηχανισμός αυτός θα πρέπει να βρίσκεται σε συνεργασία και συντονισμό ενεργειών με τους αντίστοιχους των άλλων Ασκληπιείων. Με τον τρόπο αυτό θα ελαχιστοποιηθούν οι δαπάνες ανάπτυξης, παραγωγής, συνεχούς ενημέρωσης του υλικού και εμπλουτισμού του. Παράλληλα θα πρέπει να έλθει σε επαφή με αντίστοιχους φορείς του εξωτερικού, προκειμένου να εξασφαλίσει τη χρήση αντιστοίχων πακέτων που δημιουργούνται στο εξωτερικό, τόσο για τους ξενόγλωσσους επισκέπτες του Πάρκου, όσο και για την εξασφάλιση των δικαιωμάτων μετάφρασης. Τέλος ο μηχανισμός διαχείρισης των Ασκληπιείων, θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να συμβάλλει, με τις γνώσεις και τα μέσα που θα υπάρχουν σε αυτά (επιστημονικό και άλλο προσωπικό και τεχνολογικές υποδομές) στη διαμόρφωση νέων καινοτόμων προγραμμάτων, τα οποία θα αναπτυχθούν στα γενικά πλαίσια που θεσμοθετούν τα αρμόδια Υπουργεία (π.χ. ειδοποίηση πολιτών για συγκεκριμένες δραστηριότητες με ηλεκτρονικό τρόπο αυτομάτως εφόσον δηλωθεί επιθυμία). Η πολιτική αυτή αναμένεται να ενθαρρύνει την άμιλλα και να επιφέρει πολύ σημαντικές θετικές εξελίξεις.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
|
ρωτήσεις |
||||||||||||||||||||||||||||||